Dnia 7 czerwca 2019 uczniowie klas VII zaprezentowali się w „Żywych obrazach”, które przygotowywali w ramach projektu edukacyjno-artystycznego. Celem przedsięwzięcia była rekonstrukcja dzieł malarstwa, ale też (a może przede wszystkim) rozwijanie zainteresowań i pogłębienie wiedzy na temat najwybitniejszych dzieł w historii malarstwa europejskiego.
Przed uczniami stanęło wiele zadań: najpierw wybór obrazu i znalezienie sposobu jego interpretacji – można bowiem było dzieła nieco uwspółcześnić; następnie podział obowiązków, zgromadzenie odpowiednich rekwizytów ( czasami własnoręcznie przygotowanych), dobór strojów i fryzur, przygotowanie scenografii i odpowiednie ustawienie. Czy siódmoklasiści sprostali zadaniu? Oceńcie Państwo sami. A może któreś z dzieł rozpoznajecie?
Warto nadmienić, że pomysł nie jest nowy. Tradycja żywych obrazów sięga początków XVIII stulecia, a ich największa popularność przypada na przełom XIX i XX wieku.
Bożena Sobolewska